BikeCafe kerékpártúra 2020

BikeCafe
2020. 10. 05. 11:00:00

Csapatépítő kerékpártúra, avagy az E-bike tesztelése "BikeCafe" módra.

Csapatépítő kerékpártúra, avagy az E-bike tesztelése "BikeCafe" módra

A nyár utolsó meleg hullámait és a Balaton Bike Tour elektromos kerékpárjait meglovagolva a BikeCafe kicsiny ám annál lelkesebb csapata, a Kolokolo bőrdíszmű néhány tagjával kiegészülve bebarangolta Tihanyt és környékét. Vendéglátóink Dóri és Robi mindent megtettek, hogy élvezetesen teljen a csapatépítő kerékpár túra. Szolgáltatásaik a túrázók minden igényét figyelembe véve lettek kialakítva. Szállással, széleskörű kerékpár választékkal, többféle túraútvonallal, igény szerint piknikkel és borkóstolással egybekötve, SUP oktatással a Balaton egyik legszebb partszakaszán, valamint kifogyhatatlan türelemmel és lelkesítő támogatással várják az érdeklődőket.

Szombat délután a munka végeztével el is indultunk Balatonfüredre, ahol kétszintes gyönyörűen berendezett kertes ház várt minket pazar kilátással. Miután befészkeltük magunkat a szállásra, első utunk a szomszédban lévő Figula Pincészetbe vezetett. Itt alkalmunk nyílt a balatoni borkülönlegességek széles skálájának végigkóstolására, majd ízletes snack tálak kerültek elő ropogós kovászos kenyérrel és minden jóval mi szem szájnak ingere.

Másnap egy finom rántotta után készen álltunk túránk első napjára, amire 68 km volt betervezve. Egy kisbusszal levittek minket Tihanyra, ahol kerékpájaink magasságunknak megfelő méretben, menetkészen vártak minket. A Kross márkájú elektromos bringák közül három típust teszteltünk. A lányok a Kross Lea Boost típusú merev farú, 29-es pedelec bringákon, míg a fiúk vagy egy Kross Level 2.0 Boost merevfarú 29-es, vagy egy Kross Soil 1.0 Boost 27.5 plusz összteleszkopos bicajon élvezhették az utazást. A kerékpárok geometriája egy mostanság divatos enduró bringáéra hasonlít, lapos villaszög, alacsony középcsapágy ház és hosszú felsőcső hossz, ami segít a meredek mászásban, de nem akadályoz a veretős lejtőkön sem, sőt egész stabillá varázsolja a bicót. Természetesen saját pedál és nyereg felszerelésére is lehetőség nyílt, aki pedig bukósisak nélkül érkezett, a BBT biztonsági előírásainak megfelelően sisakkal is el lett látva.

Készen álltunk hát a Balaton dimbes-dombos északi partjának bebarangolásásra. Első utunk egy igen meredek szerpentinen, a Tihanyi Apátsághoz vezetett. Már itt kiélvezhettük az elektromos kerékpárok nyújtotta, sokunk által még soha nem tapasztalt könnyedséget. A tévhitekkel ellentétben az elektromos bringákat is tekerni kell, hiszen a rásegítés csak így működik. Azt is érdemes tudni, hogy ha már elértük a 25 km/órás sebességet, a rásegítés leáll, de amint ezen érték alá megyünk, ez természetesen újra bekapcsol. A kerékpárokra szerelt computerek folyamatosan mutatják a sebességünket, így segítve a megfelelő funkció kiválasztását. A Shimano Steps E8000 elektromos rendszer 3 fokozaton adja le a 70 nm nyomatékot, így téve kellemes kirándulássá a leggyötrelmesebb emelkedőkkel tűzdelt hegyi kerékpározást. Miután bekapcsoltuk az akkumulátort „Off” funkcióból „Eco” funkcióba váltva enyhe rásegítést tapasztalunk. A „Trail” funkció kisebb emelkedőkön segíti a haladást, a „Boost” funkció segítségével pedig nincsenek bevehetetlen magaslatok. A „Walk” funkció akkor praktikus, ha a terepen kevésbé tapasztalt városi bringás elakadna egy-egy durvább emelkedőn és kerékpárját tolni kényszerül.

Blade, akit szervízünkből már jól ismerhettek, Downhill-es múltjából adódóan maximálisan kihasználta a tesztelési lehetőséget. Először kicsit tartott ugyan az L-es váztól, mert ennél kisebbekhez szokott és az akkumulátor és motor plusz súlyát is szoknia kellett, de két-három lépcsőzés után teljesen összeszoktak. Kipróbálta a motor erejét lépcsőn felfelé, ugrató előtti gyorsuláskor és rágyorsított extrém lejtőkön is, mégsem sikerült kifognia rajta. “Volt alkalmam egy-két gyorsabb, technikásabb lejtőn is kipróbálni a kerékpárt, de nem volt olyan sziklás, köves, gyökeres akadály ahol nem tudtam vele lemenni, vagy felmenni. A bicaj fékrendszere - a Shimano MT500-as 4 dugattyús változata - pedig kellően segített hogy a megszerzett lendületet uralni tudjam.” - mondta. A kerékpár SR Suntour Aion 35 teleszkópja, a hátsó Rock Shox Delux Select R rugózásával és a Kross könnyű aluminium 4 forgáspontos vázával kiegészülve tökéletesen kisimítja a terep akadályokat. Az extra széles felnik és ballonos 2.6-os gumik pedig rendkívüli tapadást és stabilitást biztosítanak.

A kirándulás alatt túravezetőink mindent megtettek, hogy a kirándulás gördülékenyen haladjon. Robi elől haladva mutatta az utat és a BBT ígéretéhez híven olyan helyekre kalauzolt el bennünket, ahova magunktól valószínűleg nem találtunk volna el. Dóri hátulról biztosította a csapatot, hogy senki ne maradjon le és mindenki biztonságban érezze magát. A túra során számtalan kilátóba eljutottunk, gyönyörű erdei utakon kerekezve, így több pontról megcsodálhattuk a Balatonra nyíló panoráma kilátást és a helyi élővilágot. Útközben több forrásnál is megálltunk feltölteni kulacsainkat és megízlelni a környék különféle ízű friss forrás vizeit. Este Balatonfüreden vacsoráztunk, ahol Blade természetesen folytatta a tesztelést. “A bicajt utcai körülmények közt is kipróbáltam. A nagyobb 23 kg-os súly miatt nehezebben tudtam street trükkökre rávenni, de egy-két dolgot azért belehet vele adni. 360 illetve más forgós trükkökhöz nehézkes, lomha, de felugrálni, "bunnyhopozni" a motor segítségével könnyebb.”

Második és egyben utolsó napunkat egy laza 34 kilométeres túrával folytattuk, melynek végén még a Balatonban is volt alkalmunk csobbanni egyet. Frizbiztünk, labdáztunk, aztán még utoljára felsuhantunk az Apátsághoz egy utolsó pillantást vetni a magyar tengerre. A nap végén a kerékpárok és mi is épségben visszatértünk a BBT kölcsönzőhöz. Itt alkalmunk nyílt még az elektromos trekking kerékpárokkal is menni néhány kört, majd a két bolt – Bike Cafe és BBT – szervizesei megvitatták, hogy a kölcsönzős bringák rendkívül sok szervizelést igényelnek, hiszen nagyon komoly igénybevételnek vannak kitéve. A teleszkópokon és a rugóstagokon a kenőolaj hiánya például eléggé érződött és némely bringa nem mozogta ki rendesen a rugóútját, vagy nagyon lomhán mozgott. Ezt egy kis zsírral, olajjal és rendszeres takarítással orvosolni lehet és a jövőben fogják is.

Ezután kisbusszal visszavittek minket a szállásra, ahol megkaptuk ajándék BBT kulacsainkat és elbúcsúztunk vendéglátóinktól. Végül visszaértünk a már megszokott és barátságos BikeCafe-ba, majd hazafelé vettük az irányt, hogy másnap kipihenten nyithassuk meg kapuiknat kedves vásárlóink és kerékpárjaik előtt. Különleges és felejthetetlen élményben volt részünk, ami még sokáig velünk marad az emlékeinkben. Köszönjük a lehetőséget és bár idén a SUP-ozásra nem maradt időnk, legközelebb azt sem hagyjuk ki!